Det som göms i tonårsrum...

Just nu är jag hemma hos mamma och håller på att städa ur mitt gamla sovrum. Hittils har jag hittat:

  • MIN BÄSTA BH SOM HAR VARIT FÖRSVUNNEN SEDAN NYÅRSAFTON! Herregud vad jag har letat efter den! Den måste ha legat under en hylla som jag flyttade på för några veckor sedan... Men grejen är den att jag har varit där och plockat i grejer hur många gånger som helst, men inte sett den. Och nu helt random såg jag något svart (och väldigt dammigt) som bara låg där på golvet. Hahah.
  • Manuset till Pelle Svanslös-pjäsen som jag medverkade i för en massa år sedan. Jag spelade Frida. Jag inser nu att det var en perfekt roll för mig. Älskar replikerna.
    "NÄHÄ, Men om jag inte får vara med i teatern tänker jag minsann berätta sagan om den lilla kanariefågeln Mattias! Det var en gång en kanariefågel som hette Mattias. En del kanariefåglar heter Johannes, andra heter Edvin, men den här hette Mattias..."
    Also;
    Bill: Vilken fjollig jänta?
    Bull: Är det nån som fjällar?
  • Mitt Svenska A-tal. Jag kom inte på någonting att prata om, så då hittade jag helt enkelt på en massa fakta om rymden. Extremt liftarens guide-inspirerat. EXTREMT ROLIGT. Något av det bästa jag någonsin skrivit.
  • Old school Sailor Moon-serietidningar. Och en massa andra tidningar också. Perfekt pyssel/kollage/scrapbook-material!
  • Ett porträtt av mig, ritat av en ungefär åttaårig Astrid. Hon målade mitt hår grönt! Sanningen kommer äntligen fram!
  • Hundra miljoner halvfulla anteckningsböcker. Och alla är fulla av blandade saker. Kom ihåg-listor, skoluppgifter, hemligheter, klotter, etc... Jag är nog beroende av dem. Ska nog inte köpa fler på ett ganska långt tag.
  • Soundtracket från Chicago-filmen. Åh! In i stereon DIREKT! Åh! Dansa! Sjunga! And all that jazz.
  • Damm och Spindlar.

Nu ska jag fortsätta! Det ska bli intressant att se vad jag mer kan hitta i röran!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback