Vadfan Petter....

Undantagen brukar bekräfta reglerna. Trots att jag inte brukar tycka att svensk hiphop är sådär jättebra så har jag alltid älskat Petter. Härliga beat och bra texter. Smarta rim. Men nu är jag verkligen besviken.
Häromdan hörde jag den här låten. Längesen, featuring Veronica Maggio. Veronica Smurfio, det vill säga.
SERIÖÖÖÖST Petter, det här är pinsamt och frustrerande!!!! Framförallt när man får höra henne opitchad, då hör man ju hur bra den här låten skulle kunna vara. Herregud! Jag skäms för dig. Inte okej.

Men som tur är, så hittade jag en remix. Där den underbara Kaveh Azizi (vem det nu kan vara) har pitchat ner henne. Inga smurferier här inte. Bra! Dock så tror jag nog att vanliga längesen skulle vara fantastiskt bra, om Petter bara inte hade fått idén att köra på Akons Lonely-stil (det är sååå 2005). Nej, fy. Dumstrut på och ställ dig i skamvrån!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback