Se på mig, jag är trött som ett såll som är blött

Jag är helt slut. Just nu sitter jag i mjukiskläder och lyssnar på Albin Gromers senaste låtar , dricker cola ur en mugg och passar på att andas. Om ett tag ska jag och Jonas gå till mamma och äta potatisbullar och bacon. Kanske inte den mest glamourösa Lördagskvällen men jag kunde inte vara nöjdare.

Igår var det tenta, följt av tentafest med GDK11. Såklart. Egentligen hade jag inte tid att vara med igår (som vanligt), men jag kände att det var dags att vara med klassen nu för en gångs skull. Det var ett bra beslut, jag hade hemskt roligt trots att jag kom dit lite sent och var tvungen att åka hem lite tidigt. Många härliga skämt föddes igår (Duplex/triplex, Anna Plexi, Snöret och Röret och en massa saker som jag inte kommer ihåg) vi dansade och babblade strunt samtidigt som jag hade smskontakt med Julia, Wilma och Stefan för att planera när och var vi kunde dansa imorn. Klockan ett, på scenen, blev det.

Så. Imorse åkte jag till Skönsberg för att tamejfansätta de koreografier vi inte har färdiga och slipa lite på det vi har. Vi har tre dansnummer som vi har ansvaret för, ett eget nummer och två där vi är bakgrundsdansare.

Vårat eget nummer är nu nästan klart, vi har bara några få luckor som behöver sättas (men de delar som vi kom på idag, åh vad bra det blev! Jag önskar ännu en gång att jag kunde visa för er, men nope! Det är hemlis!) och lite olikheter som vi behöver slipa på.

Öppningen för akt två - där satte vi hela dansen!!! Jag är helt sjukt nöjd och stolt över oss för det, eftersom det är ett nummer som vi har grämat oss lite över för att det är inte riktigt vår stil, det är lite för mycket massdans. Well, fuck that säger jag nu, för även om den är lite fånig så kommer den dansen se riktigt bra ut och så är den hemskt rolig att köra. I klackskor. Och rosa fjärderboar (jepp, det heter så i plural, jag googlade det) med matchande långhandskar till.

Sen har vi dans nummer tre. Det sista som händer innan paus. Den här dansen har vi sett fram emot väldigt länge, för det är väl den låten som passar bäst till de rörelser som våra kroppar känner sig bekväma i. En jättevacker låt (med utbytt text såklart, men den texten är ganska fin den med), en riktig klassiker, och vi ska ha håret utsläppt och vita tyllklänningar.

Grejen med den här dansen är att den är himla... klurig. Svår. Det är lätta rörelser, men vi kommer dansa så ytterst långsamt att vi måste vara perfekt synkade med varandra och varenda muskel i våra kroppar måste vara spända på rätt sätt. Och så gäller det att vi inte ser ut som om vi håller på att skita på oss, eftersom folk kommer ha tid att kolla på våra ansikten.
Allt måste vara perfekt med den dansen. Verkligen ALLT. Imorgon är det träning igen, och vi ska köra den tills vi verkligen vill spy, men den måste sitta.

Okej. Nu vet jag inte riktigt hur jag ska avsluta detta, så jag säger såhär; Nenne - kolla rubriken. Du har väl referensen? Well, gör lite research om du inte hänger med, jag vet att du bör kunna detta. Se det som en ledtråd till vad som komma skall. Fast med utbytt text såklart. Okej. Nu är det slut.

Ni kan få en smiley också.

:)


Kommentarer
Postat av: Elin Lindström

Haha jag mitt största minne sedan gårdagen är när du sitter under bordet och leker katt xD

2011-12-10 @ 21:43:48
URL: http://2elin.blogspot.com
Postat av: Nenne

amagadd! jag totally läste rubriken som "jag är trött som en sill jag är trött" innan jag hade läst inlägget! :'D

2011-12-12 @ 16:06:59
URL: http://nenne.bloggproffs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback