En helvetes jävla vecka

Lördag 26 Nov: Diskuterade med Astrid hur sällan jag får migrän numera. Kom ihåg att jag fick ett anfall när vi precis hade börjat med photoshopövningarna, vilket var ungefär en månad sedan. Förutom det mindes jag inte ens när jag hade migrän sist.

Söndag: Migrän
Tränade med revyn, i en kokhet salong med starka strålande lampor. Den första snön blev dock min räddning, när jag stod i dörröppninen och lät stormen skölja över mig (det såg ut ungefär som i den där scenen i V för Vendetta)


Måndag: Migrän
Heldags-Illustratorföreläsning, värken smyger sig på vid lunchtid, när jag kommer hem är jag helt mosig i hjärnan och har knappt koll på vad jag gör på dansen.

Tisdag: Nästan migrän (introducing ett helt nytt superord; Pågrän = Migrän + På g)

Onsdag: Migrän
Sprang ner på stan i hagelstorm. Pluggade ett par timmar med klassen på barista, vid lunchtid kunde jag inte ens se vilka som satt bredvid mig. Gick hem och dog i sängen, fick inte så mycket mer pluggande gjort den dagen.

Torsdag: Migrän
Börjar arbeta på vapenskölden, vid lunchtid ser jag knappt vart jag sätter ritstiftet. Åker till sjukhuset och får ny migränmedicin utskriven. Ett skumt, dyrt piller som är instängd i hela 4 förpackningar så att den inte ska skadas av ljus och fukt. På kvällen blir jag tvugnen att ta ett till piller, när jag inser att jag inte ens kan se mig själv i spegeln på baletten.

Fredag: Migrän
Springer runt och gör ärenden på stan, fast besluten om att jag ska klara mig förbi lunchtid utan att få migrän. 11:25 glittrar hela regnbågen framför mina ögon, jag tar ett piller och en dusch. Tack och lov att den här medicinen faktiskt fungerar, dock så kommer jag vara som en bakfull zombie i åtminstånne några timmar till.

Imorgon (och på söndag) är det dansföreställningar. En vid lunchtid och en på kvällen. Av att döma av det här mönstret så är jag lite orolig över hur det kommer att gå... Ta helgledigt nu migränen, du ska fan inte hindra mig från att få stå på scenen.

Kommentarer
Postat av: Elin Lindström

Har du kollat så de inte är synen som spökar?

2011-12-02 @ 16:44:01
URL: http://2elin.blogspot.com
Postat av: Sara

Usch din stackare :/ Hoppas du klarade helgen utan och att dansen gick bra!

2011-12-06 @ 10:19:39
URL: http://sjp.webblogg.se/
Postat av: Nenne

åh, pågrän! just det! :')

2011-12-07 @ 00:06:22
URL: http://nenne.bloggproffs.se
Postat av: Nenne

oh. and hoppas du mår bättre såklart! (så okänsligt av mig!)

2011-12-07 @ 00:07:20
URL: http://nenne.bloggproffs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback