Kawaiicon

I helgen jobbade jag som funktionär på japankonventet Kawaiicon! Det var skitroligt! Jag satt i infodisken och går numera under namnet Mamma Info. När jag inte jobbade sprang jag runt och fotade och filmade på alla fina människor som cosplayade [ Cosplay: Literally "Costume Play." Dressing up and pretending to be a fictional character (usually a sci-fi, comic book, or anime character) (Alltså ett annat ord för maskerad) ]. Några karaktärer kännde jag igen, men de flesta har jag ingen aning om vem de skulle föreställa. Här kommer ett inlägg med några av mina favoriter:
 
Hatsune Miku från Vocaloid. Jag tror det var minst fem olika tjejer som var utklädda till henne. Här är en av dem.
 
Harley Quinn (synd att jag inte har någon bild när hon har på sig hela dräkten... kanske finns i bakgrunden på någon annan bild... skall letas upp!) och Jokern från Batman.
 
Azu-nyan och Ritsu från K-on. 
 
Kagamine Len och Kagamine Rin från Vocaloid. Det var MASSVIS som var utklädda till antingen den ena eller den andra...
 
...som sagt. ÅH GUD KOLLA IN DOM HÄR GULLUNGARNA! En är 10 och de andra är 12 år gamla. De hade en mamma med sig på konventet som jag pratade med och hon gav mig tillåtelse att publicera bilderna, så stort tack till dig mamman! Har dock noll koll på vilka de ska föreställa, men jag har för mig att rosa håret också är en Vocaloid-karaktär.
 
Har ingen aning om vem detta ska föreställa men hon var grymt snygg och väldigt trevlig.
 
Honey från Ouran High School Host club. (Whaaa redigerad bild men ursäkta ni hade inte velat se inomhusbelysningen usch nej)
 
Finn från Adventure Time! Och en magnumglass.
 
LILL-LINK! Ah gud så söt. Link Från Zelda. Och Där har ni även Harley i bakgrunden! (UPDATE: Vänta det är inte samma Harley... Jaja...)
Som sagt var det grymt roligt att jobba som konventsfunktionär, och ytterst lärorikt! Ibland kan det vara svårt att tro, men jag är extremt blyg bland nytt folk. Sådant försvinner snabbt bland det här folket, och jag har skaffat mig en näve nya grymma kompisar.
 
Sen tog jag även på mig att hjälpa till med att designa diplom, grafiker som jag är, som jag knåpade ihop inatt mellan halv två och halv fyra. Trots förutsättningarna blev jag faktiskt riktigt nöjd med dem!
Nu är det jag som börjar lite smått med att klippa ihop det jag filmade och sen går jag och lägger mig tidigt! 

Kommentarer
Postat av: Sofia

My god, det var ju jag som var Miku ^^

2012-08-27 @ 18:30:00
URL: http://CrazyOrWhat.bloggplatsen.se
Postat av: Anonym

tjejen med röd peruk som du inte vet vem de är föreställer grell från black butler

2012-08-28 @ 19:19:25
Postat av: Isabelle

haha lite shockad man blev när man var med på en bild x3 Fina bilder annars :) //Azu-Nyan =(^.^)=

2012-08-28 @ 19:52:21
URL: http://wintersense.deviantart.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback