I am in the mood for some typography



Igår satt jag och kollade runt på en massa snygga hemsidor och bloggar och hittade underbara videoklipp, illustrationer och visuell perfektion i allmänhet. Jag var jätteinspirerad. Så jag satte igång Die Antwoords senaste album på spotify (som jag förövrigt inte får lyssna på längre, surt) och öppnade Illustrator och Photoshop. Nu jäklar skall här skapas, tänkte mitt hjärta. Men icke då. Trots all inspiration så hade jag noll idéer och dessutom hade min datamus gått sönder och det var i princip enklare att hålla på med styrplattan på datorn (och det är inte bekvämt när man vill gå lös i Adobe, kära vänner).

Men idag, när jag åkte till Clas Ohlsons för att byta Jonas hörlurar, som slutat fungera, tänkte jag att okej, nu får jag väl ta och köpa mig en datamus. Jag hittade en lagom stor (jag klarar verkligen inte av de minimaliska, man måste ju ha något att hålla i!) för 99 kronor, och tänkte precis gå och köpa den när Jonas kom med sitt tillgodokvitto och ett par hörlurar som var billigare än de han reklamerat. Och då var han så snäll att han la resten av pengarna på en mac mus, som en tidig alla hjärtans dag-present. Naaaw! ♥

Så, nu är jag hemma, och är lite överväldigad av hur motiverande en dyr datamus med scrollfunktion åt alla håll kan vara. Fast jag tror de nya typsnitten som min lärare twittrade om kan ha ett finger med i spelet också.

Kommentarer
Postat av: Magdalena

Jag vill också kunna scrolla i sidled. :<

2012-02-10 @ 19:57:36
Postat av: nenne

SOPRETTY!!

det var allt. just. SOPRETTY.

2012-02-13 @ 00:15:26
URL: http://nenne.bloggproffs.se
Postat av: nenne

sv: I KNOW! jag har läst 200 sidor nu – underbart bra bok!!

2012-02-13 @ 10:39:43
URL: http://nenne.bloggproffs.se
Postat av: nenne

revyfilmerna har laddats upp 29% nu - jag låter dom ladda upp över natten så har du förhoppningsvis länkarna i din mejl när du vaknar i morgon bitti! :D

2012-02-14 @ 01:38:10
URL: http://nenne.bloggproffs.se
Postat av: Sara

Roligt att du blev inspirerad, men synd att du inte hade någon bra idé sen ändå!:P



Svar: Tack så mycket!:D Haha, nää, jag är inte med i canon-tävlingen! Jag föredrar Nikon, och så har jag redan en systemkamera som jag är jättenöjd med!:D

2012-02-15 @ 20:15:39
URL: http://sarabacksbacka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback