Doctor Who?

Nu har jag officiellt sett alla avsnitt från moderna Doctor Who, 2005-2011. Jag började i slutet på November när Astrid var på besök. Min plan var att hinna se allt från säsong 1 till 6 innan jul, så att jag skulle se årets julavsnitt när det var jul. Enligt en fin uträkning skulle det räcka med två avsnitt om dagen, och jag tror nog att jag skulle kunna ha nått det målet, men ganska snart insåg jag hur mycket jag tyckte om den här serien och inte ville "bli klar" med den så snabbt. Mja, jag vann väl en månad då, eftersom jag såg sista avsnittet av säsong 6 och julavsnittet 2011 idag. Sex säsonger och julavsnitt på två månader. Detta tänkte jag fira med att göra 30 day Doctor who challenge på en och samma dag!

Favorite Doctor
Jag är ledsen, men jag kan inte alls välja. Jag bör väl säga att 10 (David Tennant) eftersom man fick uppleva flest äventyr med honom, och jag tycker inte att 11 (Matt Smith) är lika bra som honom, men jag måste ändå säga att jag tycker det är synd att 9 (Christopher Eccleston) inte var med mer än första säsongen för jag tyckte riktigt mycket om honom. En del som kollar på Doctor Who hoppar till och med ÖVER hans avsnitt för att börja direkt med 10. Så jag får väl säga den nionde doktorn, eftersom han förtjänar rätt mycket cred.

Favorite Companion
Gah.. Rose Tyler. Tror jag. Fast jag älskar Amy och Rory också.


Favorite Villain
The Master. BAMF.

Favorite Monster/Alien
Den där gröna tjejen som tar hand om the Master i Utopia och börjar varje mening med "Chan" och avslutar varje mening med "Tho".

Favorite 2 Part Adventure
Jag vet inte. Nästan alla dubbelavsnitt är bland de bättre.

Favorite Holiday/Special episode
Julavsnittet med Michael Gambon.

Favorite Historical figure/guest appearance
Vincent Van Gogh!!!! ÅÅH <3

Most shocking moment
Spoilers! Det tänker jag inte berätta...

Episode that made you cry the most
Doomsday. Buhuhuh...

Episode that scared you most
Blink och The God complex. Jag älskade dock hela The Shining-känslan.

Episode you loved but now hate
What? Nä, men tvärtom med The Runaway Bride.

Favorite Black & White episode
Ja, nu är det ju såhär att jag bara har sett nya Doctor Who. Någon gång ska jag dock se ett riktigt gammalt avsnitt, och jämföra med hur serien är idag.

Favorite Series/Season
Hm.. Jag tror jag måste säga säsong 6, för att bildmanuset är helt magiskt snyggt (till skillnad från tidigare säsonger då det har varit typ Vintergatan-kvalitet, vilket också är bra... men... ja).

Least Favorite episode
Hm, jag vet inte om det är Gridlock eller The Unicorn and the Wasp. I Gridlock får man ju faktiskt se några gulliga kattungar, så jag antar att det avsnittet inte är 100% sämst.

Funniest episode
New Earth kanske?

Favorite Doctor gadget
Räknas K-9? <3

Favorite Writer
Steven Moffat, får man väl ändå säga.

Favorite Theme Song
Nionde eller Tionde.

Which episode(s) would you like to see brought back from BBC Archives
Som sagt. Jag SKA se de avsnitt som går att komma över, någon gång!

Favorite Master
John Simm.

Least Favorite Doctor
Jag måste ju säga 11 här, fast ni ska veta att jag inte hatar Matt Smith. Han är underbar han också!

Favorite Doctor catchphrase

Least Favorite Companion/Assistant
Jag tyckte ALDRIG om Martha.

Favorite Companion/Assistant Moment
När 10 och Donna råkar träffa varandra igen i Partners in Crime.

Least Favorite Villain
The Cybermen. De är lite långtråkiga.

Favorite Doctor Who Spin-off
Jag har inte sett någon av dem, men räknas Doctor Who Confidential?

Saddest episode
Doomsday och The end of time.

Favorite Celebrity supporting actor
Michael Gambon och Kylie Minogue!

Favorite Doctor Moment
Favorite episode of all time
Oj... hur ska jag kunna välja ett? Efter detta inlägg borde folk väl förstå att jag är på tok för besatt av den här serien för att kunna välja ett favoritavsnitt?

Kommentarer
Postat av: nenne

aaaaaaahh! jag MÅSTE börja se doctor who!!

2012-01-29 @ 00:31:53
URL: http://nenne.bloggproffs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback