Radioteatern ger: Tentadravel

Under den senaste veckan läste jag ut två av mina kursböcker. Ungefär 350 sidor. Och idag har jag (förutom superstädat lägenheten och bytt plats på mina mattor) läst 25 sidor i Sveriges Politiska System, en bok som är lika rolig som namnet utlovar. Med andra ord - jag har pluggat duktigt i denna kurs, till skillnad från förra.

Men idag fick jag veta att den fina tentan som jag tack vare mitt duktiga pluggande kommer klara galant infaller samma dag och samma tid som jag ska gå på begravning. Nog för att tentor är något som man ska prioritera över annat men detta är en begravning som jag måste gå på. Därav får jag skriva den här tentan som omtenta, vilket i och för sig ger mig chans till ännu mer pluggtid och bättre resultat, men... Som sagt så gick förra kursen inte så bra och jag skulle inte bli förvånad om jag måste göra om den tentan...

Den omtentan är den 23:e Februari, så jag skulle ha rätt gott om tid på mig att lära mig allt jag behöver om jag börjar plugga på det redan nu... Men jag vill gärna veta huruvida jag klarade tentan eller inte så jag vet vilken kurs det är jag ska plugga på. Suck.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback