Ordet "Ibland" har jag skrivit för många gånger nu

Jag skulle vilja citera en låt från min första podd som jag någonsin blev besatt av, en så gammal podd så att det inte ens kallades podd utan kasettradio på sin tid. Den här visan dök upp när jag åkte tåg igår och för mig går den verkligen att relatera med just nu.

Ibland är man glad som en gris på en pinne, fast ibland har man lust att lägga av
Ibland skiner solen både ute och inne, fast ibland är man ensam på stormande hav

Ibland kan man må som en prins i en tårta, fast ibland mår man inte riktigt bra
Ibland kan det kännas som man bara vill gråta, fast ibland är det lätt att vara strålande glad
Ibland är man glad så man dör, ibland är man faktiskt inte på humör

Ibland är man glad som en lärka i skyn, ibland går man ner sig totalt i dyn
Ibland vill man sjunga i jublande dur, ibland är man sur sur sur
Ja, ibland är man faktiskt sur.

Kommentarer
Postat av: tove

trolles trafikskola?!

2012-05-16 @ 23:43:36
Postat av: Loppe

Yes indeed!

2012-05-17 @ 00:11:55
URL: http://noisywords.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback