Alolaasåg

Hej på er, kära sötpotatisar!
Idag har jag varit produktiv! Jag har precis renskrivit mina anteckningar från ALLA marknadskommunikationsföreläsningar. Aj min hand? Ja, aj min hand. Dock är det väldigt värt att göra, eftersom jag skriver jätteslarvigt samtidigt som jag lyssnar på läraren och försöker få med allt vettigt (eller snarare: försöker LÅTA BLI att få med det som inte är ett dugg vettigt. En del lärare har verkligen svamliga föreläsningskoncept, inga namn nämnda.)
Dessutom har jag tvättat två maskiner tvätt, sprungit ett varv runt ryggis, och bokat in min första körlektion. YES SIR NU HADE JAG TÄNKT GÖRA DET HÄR, OKEJ? Nu kan jag inte backa ur eller skjuta upp det något mer. Bil! Gas! Broms! Koppling! Backspeglar! Trafik! Herregud!
 
Igår var jag på unga magasinet med Mimmi och Joel, det slutade med att vi spelade Nonsensalfapet; Det är ungefär som vanligt alfapet, förutom att du inte får lägga ett riktigt ord. Ordet måste gå att uttala, det måste ha minst en vokal, men framförallt så måste du ha en bra motivering för vad ordet betyder. Detta kan låta rätt fånigt, men faktiskt så är det en grymt bra övning för att kicka igång sin fantasi och improvisationsförmåga. 
 
Två av Mimmis fantastiska ord:
Dooerai: Ordet betyder förlåt på språket som talas på Ochdotos, en antik ö bredvid grekland. 
Gih: Ett fotbollslag
Men det bästa ordet hon kom på var ändå Emk: En muterad älg... Som har rymt!
Jag är lite besviken över att jag inte fotade alla ord, för de försvinner snabbt ur minnet... Men vi hade i alla fall väldigt roligt när vi spelade!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback