KOTLER ET AL

- Kom alla mina små kycklingar!
- Vi törs inte för Kotler!!!
 
Den absolut helt utan tvekan värsta boken som man kommer i kontakt med under min utbildning påstår alla är Principles of Marketing av Philip Kotler, Gary Armstrong, Veronica Wong och John Saunders. Jag håller med till hundra procent. Förutom att det är en tegelsten på över 1000 sidor på jobbig Business-engelska så är boken otymplig, sladdrig och har världens virrigaste register.
 
Just nu håller jag på med (förutom kursen Grafiskt Förpackningsprojekt där vi håller på och redesignar RFSU's kondomförpackningar) Marknadskommunikationskursen som jag missade förra året. Jag och tre andra tjejer skriver ett grupparbete om Coca Cola och Fords nuvarande marknadsföringskamanjer. Eftersom jag håller på med kondomer hela dagarna på normal arbetstid så är det kvällarna som får gå åt till att skriva uppsatsen, och under en hel veckas tid lyckades jag skriva hela tre fjuttiga meningar om Coca Cola. Jag har varit så trött och omotiverad när jag har kommit hem att jag helt enkelt inte fått något gjort på gruppuppgiften.
 
Ikväll däremot, tog jag mig i kragen, gav mig själv några örfilar, sparkade mig i rumpan och började tillsammans med min grupp diskutera över skype samtidigt som vi skrev på uppgiften, och vet ni vad – vi är nästan klara nu. Såååå himla skönt när man verkligen kan få tummen ur och börja göra det där man har skjutit upp allt för länge.
 
Igår sydde jag upp axelbanden på ett linne som var för stort – hur har du prokrastinerat den senaste tiden?

Kommentarer
Postat av: Anna Röd - Nörd och Filmskapare

Låter tungt du!!!
Lycka till :D!!!
Ses vi augusti??

2013-05-25 @ 09:40:46
URL: http://annatjernstroms.blogg.se/
Postat av: Anna Röd - Nörd & Filmskapare

sv: MÄÄÄH lyllo!
Vilken då :O

2013-05-25 @ 19:36:44
URL: http://www.xn--annard-0xa.se
Postat av: Hamdi '

Ha en bra dag!

2013-05-25 @ 20:05:19
URL: http://adlh.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback