Varför man "aldrig" får som man vill:

Jag har börjat se mer och mer logik i hur mitt liv fungerar.
Till exempel så måste jag ge upp nånting jag håller på med för att det överhuvudtaget ska kunna fungera, i efterhand. Eh, alltså...

Det är ungefär som att om jag vill nånting aldeles för mycket, och då kommer det inte gå. Men oftast har jag svårt för att sluta vilja, och när jag väl ger upp så blir jag skitsur för att det inte blev som jag tänkte.

Och sen, rent plötsligt, blir det precis som jag ville från början. Oftast lååååångt efter att jag ville det.
Fast... Det kanske bara är så att önskningar tar lång tid att slå in? Lek med tanken att önskningar faktiskt kan uppfyllas;

  • Först måste önskningen komma fram till ett övernaturligt fenomen som har förmåga att uppfylla önskningen
  • Sen ska det övernaturliga fenomenet (vem eller vad det nu kan vara, gud, tandfén sätta sig ner och brainstorma fram hur det på bästa sätt kan få önskningen uppfylld
  • Efter det ska det övernaturliga fenomenet sätta igång med själva hantverksarbetet, och om andra människor än personen som önskar är inblandade i önskningen så måste det övernaturliga fenomenet se till att dom människorna beter sig som de ska för att personen som önskar ska vara nöjd. Och bara det kan ju ta lång tid!
  • Till sist måste ju personen som önskar fatta att önskningen har slagit in, och beroende på hur snabbtänkt personen i fråga är, kan det ta olika lång tid.

Hahaha, tänk om det faktiskt är så? Det vore ju ganska logiskt, om man tänker efter...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback