Nenne & Jag

Scenario: Rörligbildlektionen har precis slutat, Åke vill låsa klassrummet och Nenne vill gå på lunch. Dom tjatar och tjatar och stressar på. Jag håller på att stänga alla program och logga ut.
Jag: Men JAJA, JAG KOMMER! Sluta stressas! Varpå jag reser mig upp, tar tre stora snabba steg. Sen kommer jag inte längre, för jag sitter fast i hörlurarna, så det blir som någon slags bungy-effekt (eller så kan du tänka dig en cartoon-hund som försöker springa fast han är kopplad). 
Åke: OOHAA AKTA!
Jag river ner datamus, tangentbord, och hinner precis springa och rädda själva datorn från att falla i golvet. Nenne dör av skratt.

Scenario: Jag och Nenne sitter hemma hos mig och pluggar inför matteprovet. 
Jag: Men du, hur var den där regeln med upphöjt till nånting? Jag har för mig att det var noll eller ett eller något sånt...
Nenne: Allt upphöjt till ett är noll!

Senare...

Jag:
Visst är det så att om man tar omkretsen till en triangel och delar det med tre, så blir det alltid 180?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback