En liten recension av de första 5 minutrarna av Pocahontas...

Vad gör man när man verkligen inte har något bättre för sig? Av någon anledning fann jag mig själv tittandes på gamla Disney-favoriten Pocahontas. Filmen har inte ens pågått i 5 minuter innan jag brister ut i asgarv pga;

  1. Att jag kan nästan hela Virginia Company-låten utantill (Trots att jag är ganska säker på att jag inte fattade ett enda ord av texten när jag var liten).
  2. Att Martin Timell har lånat ut en väldigt mesig röst till Thomas, John Smith's fjolliga beundrare.
  3. Att jag fortfarande tycker att den extremt fula gubben i lila kläder som jag inte minns vad han heter ("Rathcliffe", påminner Wikipedia mig) är skitläskig.
  4. Att Rathcliffe konstant bär omkring på en liten vit mops. Som heter Percy.
  5. Att Rathcliffe har sitt hår uppsatt i två röda rosetter.


Kommentarer
Postat av: Nenne

GAH! Jag har inga pengar på mobilen - and I'm a shitty friend!

Idag är det iofs kallt, men man kan ju äta glass inomhus? Om det nu inte är så att du hatar mej...

2010-05-09 @ 16:39:33
URL: http://nenne.bloggproffs.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback