Lör 15 Maj 19:30 - Sön 16 Maj 06:50

Yes folket. Så länge höll vi oss vakna. Sen sov vi två timmar, ihopkrupna som två sönderbrutna ekorrar. Sen vaknade vi och gick och la oss på riktigt. Vid tvåtiden steg vi upp, och sen dess har jag storstädat. Jag blev precis klar och är sjukt stolt över mig själv. Ska strax ta en välförtjänt dusch, men först tänkte jag dela med mig av lite av mina tankar om det vi såg igår. Tankar fyllda av arbetsskador från medieprogrammet. Vare sig ni vill eller inte!

1. Hela första säsongen av Misfits
Den här serien handlar om 5 ungdomar som under sin samhällstjänst råkar ut för en storm som ger flera invånare i deras stad superkrafter. Majoriteten av dessa krafter är askonstiga, jag kan bara komma på 4 av dem som hade något sånära "normala" superkrafter. Hur som helst så händer det rätt mycket, jag tänker inte berätta vad för då spoilar jag bara.
Säsong 1 hade bara 6 avsnitt, av den enkla anledningen att skaparna var osäkra på vilken respons den skulle få. Den fick skitbra respons och de håller just nu på att spela in säsong 2.



Vad jag älskar med den här serien är (förutom att den är spännande, rolig, djup, konstig och innehåller ett medley av underbar brittisk dialekt) att den är så fasansfullt snyggt gjord och har ett riktigt nice soundtrack. Alltså, kolla bara på introt här, och kika sen in alla olika småklipp på youtube från serien. It's bloody brilliant. I FOCKIN LUV YA! (internskämt från inatt? Ja. Som går att förstå om man ser Misfits? Ja.)



2. Kick-Ass
Ja, den här filmen behöver jag inte presentera så värst mycket, och om ni av någon konstig anledning inte alls har koll på vad det här är, kolla upp det på Wikipedia ♥.

Den här filmen var inte alls som jag förväntade mig att den skulle vara. Den var mer. MYYYYYYYYYYYCKET mer.
Den var brutal, äcklig, hemsk, rolig, och fylld av action. Hahah, jag som trodde att det här var en familjefilm. Det tror jag inte längre.



Det coolaste med den här filmen måste ju ändå vara Chloë Moretz, dvs tjejen som spelar Hit Girl (OCH, som jag nu såg, ska vara med i den amerikanska versonen av Låt den rätte komma in! Spännande!). Tänk att ha med den här rollen i sitt CV. Hon är 97:a, alltså lika gammal som min lillebror. HERREGUD! Börjar man känna sig oduktig nu?! Jaaaaaa.....




3. I Love you, Man
Här varvade vi ner nivån lite. Ingen som dör, inga superhjältar, ingen action. Jag höll på att skriva att det är en romantisk komedi... Fast det är det ju inte. Men nästan. Ja, den är i princip som en romantisk komedi. Förutom romantiken, så att säga.



Blablaha, här har jag inte så mycket att säga. Jag var rätt trött vid det här laget. Den var rolig. Jason Segel äger!

4. Hot Rod
Den här filmen har jag redan sett en gång (och Nenne har sett den typ 69 miljoner gånger), så vi såg den med The Lonely Island-killarnas kommentarer istället. Dom är förjeffla roliga!
















Nä, nu väntar duschen. Ni som har orkat läsa så här långt kan få en liten digital slängpuss!


Kommentarer
Postat av: Nenne

ROD KNOWS MY NAME.. fraîche!

Jag önskar det fanns fler tillfällen i livet där man kunde ta till "Ah fokkin' lov ya!". I'll make me them opportunities :]

2010-05-17 @ 20:48:41
URL: http://nenne.bloggproffs.se/
Postat av: Evelina

Misfits och Kick Ass är grymma! Jag längtar till säsong två kommer ut och tills Kick Ass kommer på dvd. Jag får nöja mig med att kolla om och om igen på säsong ett utav Misfits så länge. Fin blogg btw. :)

2010-06-14 @ 20:37:15
URL: http://ood.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback