Älskade vänner, varför slutade ni vara kreativa?

Min mamma brukar ibland jämföra två olika låtar och säga "Det är ju precis samma!", trots att de inte alls låter lika. Men nu börjar jag få lite förståelse för vad hon menar.
Jag har två exempel;

Det första är Oskar Linnros – Från och med Du och Daniel Adams-Ray – Dum av dig.

Det andra är Eminem feat. Rihanna – Love The Way You Lie och Bob feat. Hayley Williams – Airplanes

Det är inte samplingar, det är inte covers, det är inte samma text och det är inte samma ackord. Men på något vis är det precis samma låt. Och jag får lite tvångstankar utav det. Är det bara jag, eller har någon annan tänkt på detta?


Kommentarer
Postat av: julia

det roliga är att snook splittrades för att de kände att de var för olika i musiken och ville utveckla sin egen stil hehehehe. nu låter de likadant, ja. FAST båda är bra!!

2010-09-13 @ 15:49:07
URL: http://jibbi.blogg.se/
Postat av: julia fredin

jag tänkte faktiskt nyss på att love the way you lie och airplanes är lika varandra!

2010-09-13 @ 23:31:11
URL: http://fredin.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback