Stressiga och virriga dagar är stressiga och virriga

Varning för ännu ett skitlångt blogginlägg. Över 700 ord. Holy macaroni!

Började dagen med att traska iväg till media och lämnade tillbaka MacBooken som vi lånat i sommar - Den kommer saknas! På första lektionen, Grafisk, kom Åke in och sa att han hade ett filmjobb åt oss som läser rörlig bild - Sundsvall Business Awards - som Jag, Nenne och Joel nappade på. Tänkte inte så mycket mer på det. Lunch, Religion och Svenska.

Sedan gick vi till aulan för att prova och beställa studentmössor!!! Jag hade rätt bråttom eftersom jag var tvungen att hinna hem och hämta träningskläder innan vi skulle åka upp till Södra berget för SBA-jobbet. Men mina kära klasskamrater var förfärligt noggranna när de gällde deras mössor, och var tvungna att smycka ut dem så mycket som möjligt (och se till att mössan blev så dyr som den bara kunde). Efter ungefär 50 minuter blev en dator ledig, jag satte mig och slängde ihop en 695-kronorsmössa på max 4 minuter, tog mitt pick och pack och sprang iväg mot bussen.

Precis innan jag ska kliva av får jag till slut tag på vår "arbetsgivare", som föreslår att vi hämtas fem över halv fem utanför media. Låter bra, tänker jag. Sen lägger jag på, och ser att klockan är 16:27. Inser även till min fasa att Issa har mina nycklar. Ringer henne, får veta att hon har minst lika fullspäckat schema som jag och hinner precis fara förbi och lämna tillbaka dem. Springer upp, roffar åt mig en vattenflaska och ett par träningstights, springer ner, plockas upp av Nenne och hennes pappa, åker ner till stan i rusningstrafik. Klämmer in oss bredvid Joel i baksätet på taxin, åker upp till södra berget, där vi får dörrarna öppnade av två herrar i frack! Alla är uppklädda från topp till tå, och vi kommer i våra vanliga skolkläder. 

Sedan eskorterades vi till diverse olika personer som skulle fungera som "mentorer" till oss, men ingen av dem hade någon koll alls på att vi skulle vara där. Ännu mindre på vad vi skulle göra där, som inte heller vi visste. Vi hade bara fått veta att de ville ha några medieelever med filmkameror.
Hur som helst träffade vi en ytterst trevlig kille från ett företag som heter Slice, som (här kommer den dryga biten) var anlitade för att videodokumentera hela spektaklet.
Vi försökte få tag på någon som kunde ge oss lite information om vad vi skulle göra, och vår "arbetsgivare" sa att "Ja, men jag kommer ner till er runt 18 och går igenom med er!" Slice-killen höjde på ögonbrynen och sa att allt skulle börja 18:20. Shit. Dålig planering. Love it! Menmen, han hjälpte oss dra ljudkablar och gav oss ett körschema, och placerade oss bredvid deras översiktsbilds-kamera och vi började rigga upp.

18:18 dyker vår "arbetsgivare" upp. "Hejsan! Jag vill att ni filmar alla nomineringar och prisutdelningar! Glöm inte att gå och äta också, säg bara mitt namn nere i restaurangen, så finns det lite olika mackor som ni får ta."

Hm okej visst. Smått skumt, men vi kör på. Ända tills det kommer en kille och berättar att vi inte får stå där vi står, för vi blockerar nödutgången. Så, då säger vår "arbetsgivare" att vi får väl gå och ställa oss på andra sidan av rummet? Jaha, men då får vi inte med något ljud. Nä, men, gör så här, ställ er där, spela in utan ljud, och så kan ni väl lägga på lite kul musik efteråt?
Hm, okej. Vi går väl och ställer oss på andra sidan rummet och filmar nomineringarna och pristagarna och deras tacktal. Utan ljud.

När vi har filmat ett tag går jag och Joel iväg för att hämta den utlovade maten. Som visar sig vara varsin tekaka med skinka och ost. Och en loka.

Runt 20-tiden plockar mamma upp mig, vi gasar iväg till Statoil och köper en varmkorv och en banan som jag slänger i mig, sedan in på dansskolan, byta om, vad gör vi - nu kör vi, och sen hem hit. Har precis sett slutet på TV4:s valdebatt. Partiledarna fick i uppgift att säga någonting snällt om sina motståndare. Det var jättegulligt.

PHHHUUUUUFFF.

Hm ja, det har ju hänt både ett och annat. Stressade som ett djur. Just nu är jag förvirrad och trött. Måste sova. Ska upp imorgon och tvätta håret och sedan ha första lektionen borta på GA. Shit pommes!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback