Antagligen årets längsta blogginlägg

Igår pratade jag med Annelie, och simsalabim så fixade hon helt plötsligt så att jag får läsa UF! ....Jaha!?
Sundsvalls Gymnasium, ni förvirrar mig.
Så, om man ska summera mina tre gymnasieår hittils, så;

  1. "Hm, Det här med UF verkar som en intressant grej..." Åker ner på SM-mässan... "Gud vad kul! Det här ska jag nog också göra bara jag får en idé!"
  2. "Hm, jag undrar om jag ska läsa UF... Måste hitta på en idé i så fall..." Alla lärare: "DET ÄR KLART ATT DU SKA LÄSA UF!"
  3. Jobbar med Sommarlovsentreprenörerna, blir extremt pepp och skaffar mig en idé. Börjar sedan skolan. Alla lärare: "DET ÄR KLART ATT DU INTE SKA LÄSA UF! Chop Chop iväg till historian nu, och se nu till att hitta på en bra idé till projektarbetet." Två veckor senare... "Kom Lollo! Nu har du UF!"

Man kan lugnt säga att igår var jag smått förvirrad. Min idé till projektarbetet, att göra musikvideor till lokala band, fungerar inte riktigt som UF. UF är till för att tjäna pengar, och har lokala osignade band några pengar? Inte så pass mycket att de skulle ha råd med att köpa en musikvideo från mig. Och om jag skulle sänka priset skulle jag inte tjäna någonting. Å andra sidan börjar jag tro att det inte hade fungerat som projektarbete heller. Åke tog ner mig på jorden med fakta som "Du har ingen att bolla idéer med, du måste själv dra med dig kamera, lampor och stativ, och du har inget körkort, osv...".

Så, då funderar jag lite på min andra idé. Min originalidé till ett Företag. Där jag även kan samarbeta med Elin och Nennes företag, vilket vore awesome! (Åh gud, nu låter det som att jag inte kan göra någonting utan Nenne. Det kanske är så. Om jag var den enda överlevande från en flygplanskrasch mitt ute i regnskogen skulle jag vara körd. Å andra sidan, det skulle jag vara även om Nenne var med mig. Fast vi skulle nog komma på ett sätt att ha skitroligt ändå... Och sedan dö.) Det finns dock en och annan hake med den idén, men förhoppningsvis går det att lösa.

Dock är jag lite besviken på att det här med musikvideorna inte blir av. För det är det ultimata drömyrket för mig! Jag satt och kollade på MTVVMA-galan igår, och insåg att Fan, om det är något jag ska åstadkomma i mitt liv så ska det minsann vara att bli nominerad till en såndär moonman!
Jag älskar musikvideor. Det har jag gjort sedan jag var liten. Det går nog hand i hand med min kärlek till dansen. Att ge musiken och sången, ljudet, ett utseende som passar perfekt. Det är i alla fall någonting jag verkligen har saknat i Rörlig bild-kursen och jag förbannar upphovsrättslagen att man inte kan använda låtar till att göra egna videor bara sådär, för varje gång jag lyssnar på musik som jag gillar så blir jag sjukt inspirerad och mina tankar fylls av bildvinklar, ljussättning, koreografi, specialeffekter och klippteknik. Ja, jag är en arbetsskadad nörd som kommer sakna medieprogrammet alldeles för mycket, live with it!

Därför tänkte jag att ha det som projektarbete vore en perfekt idé. En jättebra sak att ha på sitt CV. Börja lokalt, få in fötter i branschen, klättra i karriärstegen och till sist få visualisera mina framtida favoritlåtar. Samtidigt vore ett musikvideoföretag ÄNNU bättre att bära med sig. En egen firma, där jag är chef och jobbar med att göra precis det jag vill. Jag har faktiskt ett jättebra namn på lager också, men jag sparar det till framiden. För det kommer inte bli av nu. Tyvärr.


Kommentarer
Postat av: Nenne

Oh damn. Now you made me wanna krascha mitt ute i regnskogen!



Sv: VI. HAR. MÖTT. BO. BURNHAM. IN. PERSON. People don't even know how happy that makes me!

2010-09-15 @ 21:02:01
URL: http://nenne.bloggproffs.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback