Jag är mössen i askungen. Eller jag är askungen. Men jag sjunger mössens låt.

Jag ska städa, jag ska diska, fixa naglar, fixa fixa
För imorgon kommer släkten, äter upp oss på direkten
Jag tar dagarna i sänder, har inte köpt kalender
Det är ju jag som knogar tills jag blir aldeles virrig, darrig, stirrig
Och i stället sätter mig vid Facebook

Ser på youtube, måste twittra, nu får det faktiskt ta och kvitta*
Alla grejorna i sängen, Vad sjutton är poängen
Med att städa inför vargens återkomst till bergen**?
För på Sommarlov och jul så blir det alltid ändå strul
Astrid - du stökar till minst lika mycket som jag!

Okej, jag pallar inte att rimma, jag har ska ju egentligen få ordning
på min lägenhet och strulet, och inte sitta och blogga
MEEEEN Att det ska va så svårt att hålla sig från datorn
När jag har kläder överallt och säkert skoljobb att få gjort
Och torka disk och -OH MY GOD ÄR KLOCKAN REDAN SÅHÄR MYCKET?!

*En av de nominerade till årets nödrim.
*Vinnaren av årets nödrim. Nomineringen: För det första så rimmar inte Vargen och Bergen på varandra, och för det andra (HAHAH DET RIMMADE SÅG NI?) Vargen = Olof, För han äter så mycket och Bergen = Norra och Södra bergen = Sundsvall...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback