Maxette är en av de klokaste jag känner

Min fantastiska gudmor Maxette brukar alltid lägga upp lite fina citat på sin facebook. Jag tänkte sprida vidare några av mina favoriter.

Jag skrattar lika mycket som jag gråter om man vet att en dos av gråt väger lika mycket som flera stora doser av skratt.

Många tror att om de erkänner sina fel, behöver de inte rätta till sig.

När någon visar dig sin gudomliga sida, sök inte efter hans djävulska sida. Njut av hans goda sida.

Min glädjes hemlighet är att skratta med alla och att gråta ensam framför en staty som inte säger: "Gråt inte!"

Tålamod är att inse att att allt vad vi vill är redan förverkligat här och nu. Nej, det är inte lätt för... vi måste ha tålamod.

Man blir inte straffad för att man har fått någon att skratta ihjäl sig.

En äkta ledare är den som leder andra att finna ledaren inom dem själva.

Ingen kan såra dig utan ditt medgivande.


Jag lär dig inte något. Alla citat från mig som du godkänner vet du redan, jag bara påminner dig vad du kanske har glömt.

Jag saknar dig, Maxette! Det är synd att vi aldrig sågs någonting i sommar!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Svar:BEASTY POWERS! :D

2010-09-14 @ 20:40:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback