"Vem var det?! Vem var det som RÖSTA?!"

...Hade jag som facebookstatus imorse (En fin liten referens till allas vår älskade Skogsturken). I princip alla jag pratat med om Sverigedemokraterna har varit extremt anti, och inte velat ha in dem i riksdagen. Men så blev det ändå. 5,7%, Sveriges egna rasistparti!

Så, min första tanke var; Vem var det som fucking röstade? Jag som trodde att folk tog bestämt avstånd ifrån dem? "Du måste gå och rösta, det spelar ingen roll om du röstar blått eller rödgrönt, men rösta inte blankt, för då får SD mera procent!"

Bevisligen inte. 330157 Svenskar röstade på dem i riksdagsvalet. Trehundratrettiotretusen etthundrafemtiosju människor.

HERREGUD! Jag trodde att ni var hittepå? Har ni ingen skam i er?

Bevisligen inte. Idag har Facebook dränkts i diskussioner. När jag kom hem från skolan idag hade jag 40 olästa notifikationsmail från Facebook. Och jag har läst vad en del tycker. Och det skrämmer mig.

"Vad gör de om de har rötterna i nynazismen?"

"Men jaha, men nu är det så att tydligen vill en massa svenskar ha in dom i riksdagen och då blir det så. Ingen vits att klaga? När det kommer koncentrationsläger och flera miljoner invandrare i sverige blir mördade, DÅ kan ni klaga. Jag står för det jag säger. Sverige faller inte, men OM det skulle falla så skulle det inte vara pga att några gubbar sitter i riksdagen utan pga invandrare. Ni har ju snart inte kvar nått sverige, vill ni inte ha det eller?"

"Lixom, jag tycker att sverige ska få vara sverige utan att alla slöjor ska komma och bomba."

"Alla brott och våldtäkter den senaste tiden har varit av invandrare."

"Ja, jag är från finland. 50% precis som du, men det är enligt mig inte samma sak eftersom jag blivit mordhotad osv av araber, turkar, negrer, zigenare osv. inte tyskar, danskar, finnar eller så."

Okej. Nu har jag lite bättre koll på några argument och vilka som skulle kunna ha röstat på dem. Jag är även 50% säker på att en närstående till mig gjorde det, vilket jag kanske inte borde vara särskillt förvånad över, men jag är sjukt besviken. På er alla.

Kommentarer
Postat av: Nenne

Sv: I. KNOW. - när flyttar vi?

2010-09-21 @ 10:52:06
URL: http://nenne.bloggproffs.se/
Postat av: Honi

330157 är väl ändå trehundratrettiotusen etthundrafemtiosju? :o Vet inte om du skrivit fel nummer eller bara tänkt fel när du skrivit inlägget.. Tycker det är helt galet att tänka på det..

2010-09-21 @ 12:01:02
URL: http://honi.blogg.se/
Postat av: Lollo

Åtgärdat!

2010-09-21 @ 13:36:21
URL: http://noisywords.blogg.se/
Postat av: Emma says style, love & rock and roll.

så jäkla skrämmande, fyfan!

2010-09-21 @ 13:54:29
URL: http://emmasays.blogg.se/
Postat av: Alina

Ha en underbar kväll sötnos! =)

2010-09-21 @ 17:45:53
URL: http://musicrecord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback