Ikväll hänger jag med Bennet och Musikhjälpen*

 

Jag tänkte vara värsta coola, snitsiga bloggaren och lägga upp en photo booth-bild på mig med kvällens pluggbok och jätte-tekoppen Fabian, men jag rev omkull min pennburk på köpet. Det fick mig att tappa mitt flow litegrann.

Det är lördagkväll, jag har ganska nyligen kommit hem från årets resa till Falun tur och retur. Jonas är på party men jag sitter med News - The Politics of Illusion och försöker förstå mig på amerikansk nyhetspolitik. Det är extremt svårt att koncentrera sig på den krångliga texten, men jag kom på ett knep. Ett knep som är både bra och hemskt samtidigt - Jag läser texten högt. Usch. Jag hatar mitt engelska uttal. Tur att jag är ensam hemma.

Imorgon slutar musikhjälpen för i år! Noooooooo
Jag är ett ritkigt hardcore musikhjälpenfan och har lyssnat och tittat så mycket jag kunnat varje år. Samtidigt som jag har slagit in julklappar, städat, diskat och pysslat med annat.

Men i år har jag knappt lyssnat någonting! Hela veckan hade jag föreläsningar 10-15, där missar jag 20 timmar. Sedan har jag tränat med revyn, och blev av med ungefär 11 timmar... Och sedan så har jag pluggat och sovit och då har jag ju inte heller koll på vad som händer... Och imorgon kommer jag inte kunna lyssna innan klockan... fyra? Och allt slutar klockan sex.. Awrghh! Hoppas dom hinner samla in några fler miljoner och knäcka förra årets tolva... de ligger just nu på 10 510 071 kr, och slog över till 10 miljoner tio i åtta... (I told you att jag var ett hardcore musikhjälpenfan!)

Men ni har väl önskat låtar, eller skänkt pengar på nåt annat sätt? Jag smsade in Albin Gromer – Tillsammans och Niki & The Dove – Mother Protect.

*Ursäkta den dödstråkiga rubriken. Jag har suttit i 47 minuter men jag kommer verkligen inte på något klyftigt. Jag är måttligt irriterad på min annars så välfungerande hittepå-förmåga. Jävla skit.

Kommentarer
Postat av: Nenne

photo booth-bilder, heck yeah!



also: jag satt i bilen på väg hem från birsta när jens lekman sjöng - så jag höjde volymen jättemycket - åsså tittade mamma på mig å ba "vet du? det här låter som dansband" oh god.

2011-12-18 @ 13:26:08
URL: http://nenne.bloggproffs.se
Postat av: Nenne

sv: AHAHAHHA! that was the best!

2011-12-19 @ 12:04:34
URL: http://nenne.bloggproffs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback