Zumba, städat, sit ups

Livet är hyfsat trevligt just nu.
Min dag började med att jag klev upp klockan åtta (helt utan klagomål, trots att jag var ute på gratisdagen igår kväll och kom i säng inte jättesent men inte precis tidigt heller), åt flingor och drack te, och sedan bytte om för mitt första Zumbapass någonsin. På torget. I stekande solsken. Och stekande kockar några meter bort som osade stekos på oss. Och med vattenflaskan i bilen.
Men lika glad för det var jag, för herregud vad roligt det var! Där står jag och Astrid och Mamma och en massa andra, galet svettiga, bland alla som är ute på stan, och skakar loss och bryr oss inte ett dugg. Fantastiskt!

Sedan for vi hem och duschade, tog farväl av Astrid (eller Asteroid som hon numera kallas, creds till mig för att alltid hitta på skitbra smeknamn? Tackar!) och så gick jag runt på stan med Johanna och Nenne, kollade på talangjakten, träffade folk man annars aldrig träffar, letade orangea spetstrosor, åt langos och bullar, innan jag till slut var tvungen att gå hem, med argumentet Jag måste lägga in mjölken i kylen! Med mig hade jag Johanna och när det lilla mjölkpaketet var på sin rätta plats tog vi datorn och (för övrigt - jag lämnade en stökig lya, kom hem till en fin städad lägenhet! Tack Jonas, så duktig, belöning fick han minsann också, i form av en av de få kvarvarande heliga skittlespåsarna från Polen!) for hem till Johanna för att börja kolla på Säsong 2 av Misfits (som jag självklart redan såg i julas, men Johanna aldrig kunde se, så det var minsann på tiden att vi kollade på det!) och gosa med hennes underbara lilla kattunge Pepsi!

Vid elvatiden fick jag skjuts hem, här har jag nu druckit te, scrollat igenom tumblr, och helt randomly lagt mig ner på yogamattan (som äntligen hittat sin väg till min lägenhet) och kört världens sit up-pass! Blandade småcrunches! Stolt är jag över mig själv som äntligen börjat få nån ordning på min kropp och kan ha världens vackraste, höga shorts utan att skämmas över någonting.

I'm on the right track, Baby.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback