...vad ska hända sen?

Sitter just nu på ett au pair-möte. Online. En kille som har varit au pair i både New York och Californien håller en presentation via en sorts chatt-grej med mig och en massa andra.

Det verkar så kul. Men dyrt. Det skulle kosta ungefär 14 000 om jag skulle välja att åka iväg till USA och passa barn, och så skulle man få ungefär 70 000 i lön, 70-14=56, alltså lär man tjäna 56 000 kr. Inte så dåligt. Det kan man köpa många systemkameror för. Typ 9. Och drygt 4 Macbooks.

Om jag skulle åka, så skulle det inte bli innan nästa Sommar, antagligen (jag måste ha körkort, pengar och fler timmar barnpassning). Och så är man borta i ett år. Ett år. Borta. Inte hemma.
Jag lämnar Mamma hemma, jag lämnar Nenne, Johanna, Astrid, Hannah, Jonas, ALLA hemma. Och träffar dom inte på ett ÅR. Och istället spenderar jag året med en massa främlingar.

Jag vet inte alls om jag skulle våga. Men det verkar så spännande att jag kommer ångra mig hela mitt liv om jag fegar ut.

Hursomhelst, vad jag än väljer att göra, så måste jag börja med körkortet så fort som möjligt. Och skaffa mig ett jobb. Och klippa mina kluvna hårtoppar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback