Lista: Varför cellgifter är helvetet på jorden

  • Det tar upp en hel dag, plus två-fyra dagar efteråt då jag inte går att lita på. Alltså tar det tidsmässigt upp nästan en hel arbetsvecka.
  • Det gör ont
  • Jag måste ta med mig min jävla pipande droppstång och springa på toa tusen gånger om
  • Det rubbar upp mina hormoner och ger mig mens i tid och otid
  • Det förvrider både smak och lukt, så ingenting smakar gott (till och med VATTEN smakar mögligt) och allt luktar vidrigt
  • Det gör mig rastlös
  • Samtidigt som jag tappar all energi
  • JAG BLIR ILLAMÅENDE
  • JAG BLIR HUNGRIG
  • JAG BLIR FET
  • JAG BLIR ARG
  • Jag blir ledsen
Dock handlar allt om uppoffringar. Doktorerna kunde ha valt att låta mig genomgå strålning istället, som ibland känns som mycket enklare. Då skulle jag bara bli trött, det skulle bara ta en halvtimme varje dag, och jag hade varit "klar" tidigare. Däremot är de långsiktiga biverkningarna värre. Hjärtat skulle ha fått ta extremt mycket stryk, och jag skulle aldrig någonsin mer kunnat träna. ALDRIG MER DANSA. Jag blir tårögd av blotta tanken. Så en gång avklarad, tre kvar. Man måste offra. Jag offrar mig nu för framtidens skull. Jag gör det här för mig. Läkarna gör det här för mig. Till och med cellgifterna gör det här för mig.
Tänk positivt. Tänk på framtiden. Tänk på hälsan. Ta hand om er!

Kommentarer
Postat av: Anna T - Nörd och Filmskapare

<3<3 :((

2012-08-04 @ 18:05:21
URL: http://annatjernstroms.blogg.se/
Postat av: Hanna

<3<3<3 super hjärtan. Snart kommer jag upp och då ska vi leeekkkaaaaaa!!

2012-08-04 @ 18:49:49
URL: http://meteorshower.blogg.se/
Postat av: Emma

Kram på dig Lollo, tänker på dig. Det här fixar du!

2012-08-06 @ 18:33:09
URL: http://attlevasomemma.blogg.se/
Postat av: Therese

Fina Louise! Jag tänker på dig ofta och hoppas att allting går som det ska!

Kramar!

2012-08-14 @ 14:06:18
URL: http://thereseekarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback