Brain vs. Body

Ibland är jag allt annat än stabil. Jag tänkte skriva ett inlägg om hur mycket jag saknar att träna och vara fit for fight (ska dock bikta att jag precis åt en hel pizza. Om jag tröståt av sorgen över att jag krympt mitt älsklingslinne i tvätten eller om det bara var lunch får var och en avgöra för sig själv).

Förra sommaren joggade jag nästan varje dag och gick på Zumbapass och var allmänt hurtbullig (Mellan Mars och Juli gick jag ner 6 kilo). I år orkar jag knappt gå upp för en trappa utan att tappa andan totalt (och jag väger mer än vad jag gjorde innan fjolårets viktnedgång). Jag är extremt träningssugen och det faktum att jag och Jonas såg både första och andra Rocky-filmerna nyligen gör mig bara ännu mer taggad till att träna.

Grejen är ju den att hur stark viljan än kan vara, så kan jag inte orka med bara tankekraft. Jag var på ett Zumbapass med Mamma och Astrid för några veckor sedan och kunde bokstavligt talat inte stå upp efteråt. Mamma sa att jag hade ju inte behövt ta i 120% men det kändes fånigt. Hallå, jag är ju ändå dansare - om det är något jag ska kunna göra 120% så är det ett Zumbapass. Jag antar att hjärnan inte har hängt med kroppen, som numera är cancerpatient.

Hur som helst så har jag hittat en hyfsat bra lösning, nämligen Kinect. Jonas har köpt ett spel som heter My fitness och där kan man göra små pass på tio minuter, allt ifrån kondition till styrketräning till yoga. Meningen är väl att man ska köra flera olika pass varje gång, men för mig är ett eller två pass precis vad jag orkar med just nu. Då slipper jag ju ångra att jag betalar för ett Zumbapass som jag bara orkar köra halvdant. Sen när det blir lite soligare ska jag försöka jogga lite också. Jag längtar verkligen efter den fantastiskt sköna känslan av att unna sig och sin kropp som man inte kan få av nåt annat än fysisk aktivitet. Den är tusen gånger härligare än den man får när man unnar sig pizza.

Kommentarer
Postat av: Anna T - Nörd och Filmskapare

Måste nästan ta å köpa ett kinect, har verkligen VÄRLDENS sämsta kondis. Hoppas du får känna dig nöjd med din fysik snart ^^



sv: Ja har 4S :D dudå?

2012-07-11 @ 14:38:35
URL: http://annatjernstroms.blogg.se/
Postat av: Anna T - Nörd och Filmskapare

sv: Precis! Har ett skal som skulle vara till 4a egentligen nu och det täcker över sensorn på framsidan så jag råkar alltid klicka på grejer när ja pratar xD haha lite drygr!

Ja vi ska se nu när ja får hem de ^^ men skalen på sidan skulle va till både 4a och 4S så borde funka!

2012-07-11 @ 18:23:24
URL: http://annatjernstroms.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback