Fem åttondelar

Idag fick jag min femte cellgiftsbehandling. Jag är nu på den bra sidan av halvvägs-strecket och håller alla mina fingrar och missbildade tår för att jag ska slippa spendera min sommar i Umeå för att komplettera med strålning. Det är kanske fånigt att säga, men det finns få saker som jag längtar till lika mycket som att få slippa dessa förbannade torsdagar på Hematologavdelning 2 (Filmlägret 11-15 Juni längtar jag dock till! Och att få träffa min chica Iris som kommer till Sverige vid midsommar!).

I början tyckte jag inte att det var en sån big deal att spendera var fjortonde dag i en säng, jag kunde ju alltid läsa lite böcker och lyssna på musik. Nu hatar jag det. Jag hatar sticket i porten, nålen gör skitont och jag undrar nästan inte om det skulle göra mindre ont att bli stucken i armen. Jag hatar maten dom serverar där, till och med vattnet gör mig skeptisk. Jag hatar ljuden som några maskiner (som en del patienter har) plingar till med lite då och då, jag hatar att se alla gamla människor som ligger och är sjuka, och jag hatar att benen bokstavligt talat är som gelé när jag är klar, men mest av allt så hatar jag lukten. Lukten av cellgifter. Det är som att den sätter sig i näsan när jag kommer dit på morgonen och håller i sig i några dagar efteråt. Jag luktar förfärligt vidrigt och mår så jävla illa utav det.

Tack och lov så hade jag Nenne med mig idag. Ännu en gång fick hon sitta på en hård trästol i 7 timmar, jag fattar inte hur hon klarar av det! Vi fick en del planerande av vår film gjord (men som sagt fjantade vi oss som vanligt också), nu har vi kommit på ett fint sätt att ge det hela en röd tråd. Närmast nu ska vi börja på manus, prata ihop oss med lite lokala musiker (HEY, KÄNNER DU NÅN UNG PERSON SOM GÖR SKITBRA MUSIK? TELL US!), skriva en ordentlig budget och projektplan, och... ehm... Komma på vad filmen ska heta...

Kommentarer
Postat av: Astrid

Ni kan få sno mina pianostycken ^^'' xD

2012-05-24 @ 17:53:21
Postat av: Emma

Åh, håller tummarna jag med!! Kryapådigkram :)

2012-05-24 @ 19:51:32
URL: http://attlevasomemma.blogg.se/
Postat av: Sara

Håller tummarna jag med! Skönt att du är på rätt sida av strecket nu. Det kommer gå fort och så en vacker dag är du klar med allt detta :) Kram!

2012-05-25 @ 12:51:59
URL: http://sjp.webblogg.se/
Postat av: chitty

dom här är ju ganska bra och poppis, http://www.youtube.com/watch?v=swjabo_aGDA&feature=relmfu

2012-05-25 @ 21:22:25
URL: http://bytwinkle.blogspot.com/
Postat av: Therese

Vad glad jag är att du kommit halvvägs! Jag håller tummarna för att du ska slippa strålningen!



Det där med lukten av cellgifter är hemsk! Den kan slå till när som! Jag känner den fortfarande ibland, speciellt när jag tar på mig något klädesplagg som jag använde lite under behandlingstiden, och då håller jag på att spy. Det är verkligen den värsta lukten som finns.



Tycker er idé om film är superrolig och viktig för bearbetningen. Jag hoppas att ni kommer få den precis som ni vill ha den!



Lycka till med allt! Kramar! /Therese

2012-05-27 @ 10:47:17
URL: http://thereseekarlsson.blogg.se/
Postat av: Nenne cool up! baby

hehe, träsmak i rumpen ftw!

det är ju verkligen ingen kul miljö - men vi lyckades ha riktigt trevligt ändå, det tror jag speciellt tanten i sängen bredvid tyckte :3

ska bli så spännande att komma igång på riktigt - förhoppningsvis med en massa inspiration och bra idéer från filmlägret!

vi borde dessutom höra av oss till edward (tror jag han hette) så fort som möjligt om musiken! aaaah! spännande! :'D

2012-05-29 @ 00:36:07
URL: http://nenne.bloggproffs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback