Ömheten

Ända sedan Nenne fick jobb på filminspelningen för Bitchkram förra året har jag sett på henne med stora, avundsjuka ögon. Då och då har jag även flikat in att jag sällan har saker för mig och är på för nästan vilket springpojkejobb på film i västernorrland som helst. Nu, ett år senare, så pågår en annan filminspelning - Ömheten - som hon jobbar på och förutom att jag är sjuk och avundas alla som kan jobba överhuvudtaget så var jag minst lika sugen på att få vara med på detta tåg också. I torsdags hade vi ett långt snack om att hon på något sätt borde kunna fixa in mig som praktikant.

Och så, igår, fick jag mail om att en tjej som skulle vara produktionsassistent inte längre var tillgänglig, och att jag skulle skicka in mina kontaktuppgifter till film i västernorrland för att kunna hjälpa till på en inspelning i helgen! Jobb! Äntligen!

Och inte nog med det, så snabbanställde Nenne mig idag för att hjälpa till med castingen. Vi har farit runt på skolor för att ragga statister, kontaktat folk hit och dit, och sist men inte minst, så for vi ner till kontoret där jag fick skriva på mitt anställningspapper! AH I AM EXCITED!

Kommentarer
Postat av: Alice Sundberg

Jag hade så gärna varit med! Men problemet är ju att jag inte slutar fören 14.00..

2012-05-29 @ 19:50:13
URL: http://www.alicesundberg.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback