Inne i tänket

Jag är otroligt insatt i det jag håller på med just nu. Nog för att man alltid är det, vad man än håller på med, men den här gången känns det ända ut i mina sönderbrytna, kortklippta naglar. Varenda natt, I en hel månad, har jag inte drömt om något annat än html, css, Final Cut och och After Effects. Det känns lite som veckorna innan studenten när mina drömmar kunde handla om ungefär vad som helst, men alla människor jag träffade hade studentmössa på sig.   
 
Hur som helst, så konsumerar jag en hel del inspirerande verk just nu, och jag tänkte dela med mig lite av det fina som jag har hittat och blivit tipsad om. 
 
 
Här blandas dans, foto, animation och grafisk design på helt magnifikt sätt. Den här videon är nog summan av vad mitt drömjobb skulle vara.
 
 
 
En av mina favoritlåtar just nu, med en så fantastiskt snygg video. Jag älskar musiken, fotot, gradingen, och klippningen!
 
 
 
Den här dokumentären såg jag idag. Den är verkligen sevärd, finns att se gratis på både youtube och vimeo. Något jag reagerade på var hur otroligt bra ljudläggningen var, och sedan fick jag reda på att det är Erik på Redpipe, som jag träffade första veckan jag var på Naive, som hade gjort det. Fun fact: House of Radon, som har gjort den här filmen, var mitt andrahandsval som jag tänkte söka praktik på ifall att jag inte fick vara på Naive.
 
Also, jag är otroligt taggad på att gå in mer på animation. Jag hoppas verkligen att det inte bara är för att jag är så pass inne i tänket just nu, utan att det håller i sig när jag är tillbaka i verkligheten igen. Nästa anhalt, After Effects-expert!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback