Do you want the truth or something beautiful?

Jag måste bara få tipsa om en jättebra artist - Paloma Faith!
Hon är en brittisk singer-songwriter med ett härligt soul/pop-sound.
I Sverige har hon två låtar som cirkulerar på radio och tv: Stone cold sober och New york.
Jag tog inte så mycket notis för Stone cold sober när jag hörde den, men när jag en dag såg musikvideon till New york på ZTV för någon månad sedan kollade jag upp henne och vart på en gång jättekär i hennes stil.
Jag har lyssnat igenom låtarna på hennes album, Do you want the truth or something beautiful?, och jag gillar henne verkligen. Hon är ascool! Min favoritlåt är nog Smoke & Mirrors, eller låten som hon gjorde tillsammans med Basement jaxx, What’s A Girl Gotta Do?

Hon är även statist i Terry Gilliams film The imaginarium of Dr Parnassus



Paloma Faith på spotify!



Och visst är skivomslagen skitsnygga? Både för hennes album och för singlarna!


Kommentarer
Postat av: Mikaela

Sv: Jag köpte den på Willy's. Fanns inte på ICA. Så kolla runt du :)



Gillar Paloma Faith också.

2010-03-01 @ 07:48:55
URL: http://theworldsgreatest.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback