Oh misery oh misery, Tell me why does my heart make a fool of me?

Jag har alltid älskat Pink, hennes stil och musik. Nu riskerar jag väl världens fetaste mainstreamstämpel. Fast egentligen inte. Det är mest hennes Rix FM-förstörda hits som kan klassas som mainstream, resten är en fantastisk blandning av olika stilar. Om man lyssnar igenom alla hennes album så kan man hitta en del guldklimpar.

När jag var liten fick jag en skiva av min storasyster. Det var M!ssundaztood (nu snackar vi alltså om albumet som innehöll Just like a pill, Family portrait, Get the party started, Don't let me get me, osv. Vi snackar 2001, näst intill vintage!).
Jag älskade den här skivan, och min favoritlåt på den var den som skiljde sig mest från de andra, nämligen Misery.

Om man ska placera Pink i en genre så blir det väl antagligen pop, för det är den stilen som dominerar. Men den här låten, it's got Soul. ÅÅH Vad bra den är!!

Den här låten är med i min Åh jag är så softistikerad-playlist.


Kommentarer
Postat av: tove

åh jag älskar dendär låten.

2010-06-30 @ 11:04:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback